Week 4: Country jam, Roanoke Star, Cascade Falls - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu Week 4: Country jam, Roanoke Star, Cascade Falls - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu

Week 4: Country jam, Roanoke Star, Cascade Falls

Door: Emma Wiebenga

Blijf op de hoogte en volg Emma

27 Februari 2019 | Verenigde Staten, Radford

Hierbij even een extra blogje om mijn achterstand in te halen.

Maandag 4 februari
Het begin van deze nieuwe week begon met onze eerste toets. Er was geregeld dat we deze toets op de campus konden met Maggie als surveillant. Anders moesten we alleen voor de toets helemaal op en neer naar Roanoke. Na de toets gingen we samen met Maggie in de dining hall eten. 'S middags hadden we weer les in de skillslabs. We moesten naast onze scrubs ook onze gewone kleding meenemen, want direct na de les zouden met Maggie mee. In de auto van Alexandria naar Radford hadden we het over country muziek gehad en dat wij dat hele leuke muziek vinden. Maggie had toen gezegd ons mee te nemen naar de jam night voor country muziek. Nu was het dan eindelijk zo ver. Eerst gingen we eten bij een beetje een bijzonder tentje. Ik kan het eigenlijk alleen vergelijken met soort shoarmatent/snackbar in Nederland. Iets waar ik zelf niet 'uiteten' zou gaan. Ik zou het dan afhalen en thuis eten. Hier is het denk ik normaler om daar gewoon te gaan zitten en eten. Twee andere professoren en de man van één van de twee waren ook mee. Het eten was lekker, ik had een soort enorme sandwich met patatjes. Hierna stapten we weer in de auto (je kan hier zo goed als niets doen zonder auto) en gingen we naar het cafe waar de jamsessie zou zijn. Eenmaal binnen zat er een hele grote groep muziekanten. Iedereen mocht mee doen. Ik grapte nog dat ik wel de ukulele kon bespelen. Er werden een aantal klassiekers gespeeld, zoals Take me home country roads. Heel gaaf om hier een keer bij aanwezig te zijn.

Dinsdag 5 februari
Het Chinese nieuwe jaar werd gevierd in de dining hall. Hier gingen we samen met een aantal internationale studenten heen, waaronder een Chinees meisje. Het stelde helaas niet zoveel voor, toch hadden we wel lekker gegeten. Josie, die we de zaterdag ervoor hadden ontmoet omdat ze naar Nederland gaat, had gevraagd of we het leuk vonden om naar de Roanoke Star te gaan met haar en daarna te gaan shoppen. Daar zeggen wij geen nee tegen! Ze pikte ons op met haar auto en daar gingen we. Erg leuk om zo vanaf de berg over Roanoke te kijken. Zo konden we het gebouw zien waar we elke week les hebben. De ster deed mij een beetje denken aan de Hollywood sign denken in Los Angeles. Na een fotosessie reden we door naar het winkelcentrum. Ik keek mijn ogen uit, het is gewoon een kleine stad in één gebouw. Na het shoppen was ik een handtasje, parfum en trui rijker. Op de terugweg hadden we een sing along feestje. Alle klassiekers kwamen voorbij, van High school musical tot Kelly Clarkson tot Chasing Cars. Soms heb je dat gewoon even nodig. Om de dag goed af te sluiten gingen we nog even sporten in de sportschool.

Woensdag 6 februari
Om de dag goed te beginnen maakten we een wandeling door downtown. We wilden dit al wel eerder doen, maar het was steeds erg koud. Overdag bestond verder voornamelijk uit studeren. Aan het eind van de middag hadden we een meeting voor de hike die we gingen doen de zaterdag erna. Dit bestond vooral uit papieren tekenen waarop stond dat als je iets overkwam dat het niet hun schuld was en dat je ten alle tijden naar de tourguide moest luisteren. Daarna konden we meteen door naar zumba. 'S avonds was het tijd voor Chicago Med. Het is gewoon veel leuker om dit live op tv te kunnen kijken.

Donderdag 7 februari
Weer hetzelfde riedeltje, overdag moest er weer gestudeerd worden. Om toch nog wat leuks te doen en uit de sleur te komen gingen we naar de klimmuur die ze hier op campus hebben. Ook deze dag zaten we voor 's avonds weer klaar voor de tv, dit maal voor Grey's Anatomy.

Vrijdag 8 februari
We mochten een dagje meekijken bij de obstetrie course. Dit begon met een lecture over contraceptie, of zoals wij zouden zeggen anti-conceptie. Erg apart om te horen hoe mensen hier seksuele voorlichting krijgen. Een aantal studenten vertelden hoe hen niks geleerd werd en dat er dan gezegd werd, doe maar gewoon niks dan is God ook blij. Anderen vertelden dat ze geleerd werd hoe condooms werken, maar dan bijvoorbeeld niks over seksueel overdraagbare aandoeningen. 'S middags vertrokken we naar het ziekenhuis dat hier in de buurt is. Hier mochten we op de kraamafdeling kijken en werd ons uitgelegd hoe je een assessment doet bij een vrouw die bevallen is. Op het eind haalde de docent een 'verse' placenta op van die ochtend. Ze liet de verschillende (slag)aderen zien (het ziet er een beetje uit als 'the tree of life') en we mochten de navelstreng een keer doorknippen. Bij terugkomst op de campus gingen we lopend naar de Food Lion. Deze winkel valt onder dezelfde holder/bv als die van de Albert Heijn. We waren dus wel een benieuwd wat ze te bieden hadden. Het viel alleen een beetje tegen en wat er was was aan de prijzige kant. 'S avonds gingen we eten met de groep en serie kijken en ontspannen.

Zaterdag 9 februari
De dag van de hike! De Cascade Falls stonden op de planning. Het was eerst nog de vraag of we hierheen konden door de shutdown van de overheid. Gelukkig was die op dat moment net opgeheven voor 3 weken, waardoor de trip gewoon door ging. Om 8:15 moesten we verzamelen. Met een groep van 10 mensen gingen we in de mini-van. Klein detail was dat het wel rond de -3 was. Ik ging voorbereid op pad, er gingen twee hand warmers mee. Dit zijn echt ideale dingen. Het is een zakje met pitjes en als je die schudt dan blijven ze voor 10 uur warm. Zonder hadden mijn Raynaud vingers het echt niet aangekund. Op de parkeerplaats ontmoette we Zach (klasgenoot) en zijn vriendin die ook mee gingen. Na deze hike kan ik toch wel echt zeggen dat dit een mooi stukje natuur is hier in Virginia. Bij de waterval aangekomen maakten de tourguides een lunch klaar (wraps met van alles erin, waaronder Pringels chips --> nu hoor ik je denken is dat normaal daar? Geen idee, maar het was wel lekker haha). De terugweg zou via een andere route zijn, maar door de kou waren er hele gedeelte helemaal bevroren en spiegelglad. Hierdoor moesten we weer terug en was de terug weg zo goed als hetzelfde als de heenweg. Bij terugkomst hebben we 's middags met een groepje gestudeerd. Voor de avond was het plan om naar het auditorium te gaan, want hier zou 'radford idol' plaats vinden. Grootse verwachtingen, kwamen we daar waren er drie mensen die gingen zingen en was het met een half uur al afgelopen. Teleurstellend weer. We besloten om naar Brianna's huis te gaan, waar we eerst een poos Cards against humanity hebben gespeeld en daarna de film 'Hairspray' hebben gekeken. Want ja, elke film waar Zac Efron in voorkomt zou goed moeten zijn.

Zondag 10 februari
Na elke leuke volle dag, komt altijd weer een lange dag studeren. Zo ook deze zondag. Het hoogtepunt van deze dag was dat Jelyn en ik 's avonds een spreekuurtje hadden georganiseerd om bij iedereen de vitale functies (bloeddruk, (apical) pols, ademfrequentie) te meten. Vanuit de universiteit hadden we namelijk de opdracht gekregen om dit op 10 mensen te doen. Het moest ingeleverd worden voor punten, dus het moest toch echt gebeuren. Wel leuk om zo een beetje de verpleegkundige uit te hangen in de groep. Mensen kwamen met opmerkingen als 'Wat betekent deze bloeddruk?' 'Ga ik nu dood?' en 'Wat zit je naar mijn borstkas te kijken?'. Er was zelfs iemand die dacht dat je het uiteinde van de stethoscoop (het deel wat op de huid gaat) tegen je oor aan moet houden om iets te horen. Maar ik denk dat ze gewoon een beetje moe was haha (dat mag ik hopen).

Leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden om te lezen! Dit houdt mij gemotiveerd om door te gaan. Ik heb foto's toevoegd (ook aan de vorige blogposts) om jullie een beeld te geven bij de verhalen die ik schrijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

In januari vertrek ik naar de Verenigde Staten om daar mijn laatste stage voor de opleiding Verpleegkunde te gaan doen. Via deze reisblog probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Actief sinds 06 Dec. 2018
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3489

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 11 Juni 2019

Stage verpleegkunde in de Verenigde Staten

Landen bezocht: