Week 3: Infuusnaaldjes, thriftshop, rocas - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu Week 3: Infuusnaaldjes, thriftshop, rocas - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu

Week 3: Infuusnaaldjes, thriftshop, rocas

Door: Emma Wiebenga

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 Februari 2019 | Verenigde Staten, Radford

Week 3 en dit keer wat sneller dan de afgelopen keer! Daar gaan we:

Maandag 28 januari
We moesten vroeg opstaan, want om 7:00 zouden we opgehaald worden door een medestudent om naar Roanoke te gaan. De les die wij officieel volgen begint pas om 11:30, maar de andere studenten hebben daarvoor 'mental health'. We besloten om hier maar eens mee te gaan kijken. Interessant om te horen wat ze hier leren over de ggz. Zo leerde we over het 'revolving-door effect' waarbij mensen extreem lang moeten wachten op de spoedeisende hulp. Na onze eigen les reden we terug naar Radford waar we skillslab les hadden. Daarna gingen we snel omkleden en door naar zumba. Waar ik leerde dat ik dit echt een superleuke manier vind van bewegen. Zo kan ik wel 3 keer in de week sporten! Wat wel echt nodig is met al dat eten hier. 'S avonds moesten we opnieuw weer aan de studie.

Dinsdag 29 januari
Deze dag stond vooral veel in het teken van studeren. Verder ging ik skypen met Lieke en Eva. Op dat soort momenten mis ik thuis wel even, maar vind ik het juist ook wel heel leuk dat we alsnog op deze manier contact kunnen hebben. 'S middags hadden we nog een meeting met Teresa (hoofd internationalisering) om te praten over hoe we het tot dan toe hadden. Verder moesten er nog een paar papierzaken geregeld worden.

Woensdag 30 januari
Het was opnieuw tijd voor een simlab. Dit keer met de Adult health course (de course die in eerste instantie zouden gaan volgen totdat het ziekenhuis geen buitenlandse studenten meer wilde). De ochtend bestond uit het leren injecteren van insuline, instellen van infuuspompen, infuusnaalden inbrengen en de verkorte variant van de health assessment. Ik was verbaasd over het feit dat ze hier nog insuline opzuigen uit flesjes. Ze werken dan met spuiten waar units op staan en op basis daarvan weten ze hoeveel ze moeten opzuigen. Ik kende alleen de insulinepen, die hebben ze hier ook maar heel veel mensen kunnen dat niet betalen. Dit kost namelijk duizenden euros. Sommige mensen gaan zelfs naar Mexico om het daar goedkoper te kunnen kopen. Bij het leren infuus prikken had ik niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn. Er lagen drie verschillende (nep) armen klaar en ik kon in geen één de naald er in één keer in krijgen. En ook niet de tweede keer en ook niet de derde keer...... Maar ik mag nog wel op jullie oefenen toch? In de middag werd de groep in tweeën verdeeld en kregen we drie casussen. Je verdeelt dan de taken en gaat een patiëntenkamer binnen (precies nagemaakt als in het ziekenhuis). Daar ligt dan een pop die kan ademen en waarmee je heel veel kan doen. De professor spreekt dan via de microfoon vanuit een andere kamer, waardoor het lijkt alsof de pop ook kan praten. Na 15 min komt de professor en ga je de casus na bespreken, kijken wat goed ging en wat beter kan de volgende keer. Het was erg leerzaam! Na deze lange dag gingen we opnieuw naar zumba.

Donderdag 31 januari
In de ochtend hadden we een Skype meeting gepland staan met onze docent in Nederland. We bespraken de plannen voor het project dat we hier moeten doen. Het plan was om hypertensie centraal te stellen en onderzoek te doen naar de beste manier om bloeddruk te meten. Daarna ging ik door naar een afspraak die ik had gemaakt met een professor van hier. Er moest een verslag geschreven worden over 'cultural heritage'. Hierin moesten er vergelijkingen gemaakt worden met je 'labpartner'. Echter werden Jelyn en ik beide met een professor ingedeeld, omdat onze cultuur te veel op elkaar zou lijken. Vandaar dus dat ik een afspraak had staan met deze professor. Het eerste half uur hadden we het over het verslag en daarna hebben we nog een uur zitten kletsen over familie, geloof, verpleegkunde etc. Ze nodigde ons zelfs uit om een keer te komen eten en een keer mee te gaan naar de kerk. De middag stond in het teken van leren voor de toets die gepland stond voor de maandag erop. 'S avonds gingen we met een groepje eten. Hier leerden we Kendra kennen, waarmee we later die avond Grey's Anatomy gingen kijken en heel veel kletsen.

Vrijdag 1 februari
Ik stond vroeg op om via Skype mee te gaan naar de zorgmarkt van Eva, die ze voor de afsluiting van haar stage had georganiseerd. Leuk om op deze manier toch een beetje thuis te zijn en niet alles te missen. We besloten nog een keer mee te doen met de skillslab les die we maandag al hadden gedaan. Dit keer met het andere deel van onze groep. Eenmaal terug weer even studeren en daarna vertrokken we met een groepje richting de 'thriftshop' hier in Radford. Het was echt enorm, uiteindelijk vond ik een leuke trui voor maar $4. We maakten het tripje af door nog even langs te gaan bij de walmart en de wekelijkse boodschappen te doen, zoals fruit, amandelmelk etc. Na het eten verzamelden we in de huiskamer van onze residentie en hebben we met een groep zitten studeren.

Zaterdag 2 februari
De dag begon met studie ontwijkend gedrag. Eerst moest onze dorm zijn wekelijkse schoonmaak ondergaan en daarna filmden we onze 'dormtour' en gingen deze meteen editen. Klaar om te plaatsen op ons youtube kanaal. Het was ook tijd om te leren van onze fouten. We stopten een te grote was in de wasmachine, waardoor het er zeiknat uit kwam, zelfs na de droger was het nog steeds vrij nat. De middag moest er toch echt gestudeerd worden. Rond een uur of drie hadden we een afspraak staan met Maggie, 3 studenten en nog een andere professor. Zij gaan in de voor jaarsvakantie naar Nederland. Wij waren daarom uitgenodigd om wat te vertellen over Nederland. 'S avonds aten we een kant-en-klaar maaltijd uit de magnetron. Hierin hadden we ons toch een beetje vergist. Waar de Amerikanen normaal gesproken van de grote porties zijn was dit teleurstellend weinig. 'S avonds stond er een feestje op de planning. Brianna, één van de Amerikaanse meiden van de groep, was jarig. Eén van de ander meiden krulde mijn haar en het bleef voor het eerst best wel goed zitten. Normaal is mijn haar te zwaar en zakt het snel weer uit. We gingen naar Brianna's huis en speelden de hele avond cards against humanity.

Zondag 3 februari
Ik was 's ochtends erg moe, wat het studeren wat bemoeilijkte. Het brandalarm ging voor de zoveelste keer weer af. We besloten onze spullen te pakken en te gaan studeren in de bibliotheek. We gingen eten met de groep bij Rocas, een Mexicaanse restaurant in de buurt. 'S avond opnieuw gestudeerd met een groepje. Uiteindelijk had ik wel het idee dat ik klaar was voor de toets.

  • 25 Februari 2019 - 16:02

    Anne Marie Cleveringa:

    Klinkt goed Em!! Ik zou zo willen invliegen. Alleen al voor dat lekkere eten

  • 26 Februari 2019 - 20:32

    Ine Cleveringa:

    Erg leuk, de beschrijving van je 'dagelijks leven'
    jullie doen heel veel en ik vind je verslagen interessannt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

In januari vertrek ik naar de Verenigde Staten om daar mijn laatste stage voor de opleiding Verpleegkunde te gaan doen. Via deze reisblog probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Actief sinds 06 Dec. 2018
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 3484

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 11 Juni 2019

Stage verpleegkunde in de Verenigde Staten

Landen bezocht: