Week 6: Power outtage, bevalling pop, basketbal - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu Week 6: Power outtage, bevalling pop, basketbal - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu

Week 6: Power outtage, bevalling pop, basketbal

Door: Emma Wiebenga

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 Maart 2019 | Verenigde Staten, Radford

Op dit moment zit ik in Manassas, vlak onder Washington DC. We staan op het punt om morgen naar de Dominicaanse Republiek te vertrekken. Aangezien ik niet weet hoe de wifi daar zal zijn plaats ik nu alvast mijn blogpost.

Maandag 18 februari
In het weekend was het probleem ontstaan dat we niemand konden vinden die ons op maandag naar Roanoke mee kon nemen. Uiteindelijk belden we Maggie en heeft zij ons heen gebracht. 's Ochtends zetten we de puntjes op de i voor onze enquete, zodat we deze tijdens de les konden aankondigen. Het project wat we voor de hanze moeten doen hebben we moeten aanpassen. In eerste instantie zou dit gaan over het bloeddruk meten, maar dit werd te ingewikkeld met de weinige praktijkuren die we hier maken. In plaats daarvan hebben we er nu dus voor gekozen om het te doen over een gezonde leefstijl. Vooral omdat ons hier is opgevallen hoe de studenten om ons heen leven. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld geen ontbijt eten, maar dan wel rond 10 naar de snoepautomaat gaan om hier iets uit te kiezen als ontbijt. De enquete was dus om de leefstijl van de studenten beter in kaart te brengen. Tijdens de skillslab ging het over hartgeluiden. Deze leerden we te ausculteren. Dat is nog best ingewikkeld, je hoort als het ware lub-dub. Hier zijn echter allerlei variaties op die van alles kunnen betekenen. Verder moesten we onze hartslag voelen op de verschillende plekken op ons lichaam. Je hoort deze ook op de bovenkant van je voet te kunnen voelen. Ik voelde hierbij mezelf echter niks. Ook Jelyn kon hem niet vinden, zelfs de professor niet. Op dat moment werd de doppler (een apparaat dat het kan opsporen) erbij gepakt. Na een poos zoeken kwam er dan toch een hartslag tevoorschijn. Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de slechte doorbloeding van mijn voeten (syndroom van Raynaud). We sloten de dag weer goed af met zumba en serie kijken. We zijn beide een beetje verslaafd aan 'The Nightshift' op dit moment, een medische serie (obviously).

Dinsdag 19 februari
Deze dag stond zoals gewoonlijk weer in het teken van studeren. We hadden een afspraak met Maggie om onze plannen voor het project door te nemen. Ze hielp onder met het bedenken hoe we aan een casus kunnen komen. In de middag kwamen er twee medestudenten naar onze dorm om samen te studeren.

Woensdag 20 februari
Toen we wakker werden was het buiten opeens een winterwonderland. De voorspellingen waren zelfs zo erg dat school pas om 10 uur begon en Jelyn haar clinical werd afgezegd. Om 9 uur gingen de bussen al wel weer rijden, dus we besloten om naar de Kroger (supermarkt) te gaan. Deze winkel had wat betere opties qua eten. Zo haalden we onder andere wasa crackers, humus, wraps, wortels en komkommer, zodat we wat vaker gezond kunnen lunchen op de kamer. Toen we net terug waren ging het brandalarm (weer) af... Ik weet niet wat ze hier doen, maar op deze manier is straks niemand meer serieus wanneer er echt brand is. 's Middags was ik de huisvrouw die wat wasjes ging draaien. Gelukkig werd ik vergezeld door Anneloes via videobellen. Er moest daarna ook echt nog wat gebeuren voor school. Op weg naar de sportschool zagen we opeens alle lichten uit en weer aan gaan. Het regende ondertussen echt weer heel hard. Eenmaal in de sportschool waren we er klaar voor om te gaan Zumbaen (leuk werkwoord toch, zelf bedacht :p). Toen viel de stroom weer uit. Na een kwartier gewacht te hebben zijn we maar weg gegaan. Er was nergens meer stroom, dus ook alle eetgelegenheden gingen dicht. We zagen het al voor ons dat we de wraps en crackers in onze kamer in het donker moesten gaan eten. Na een uur gingen alle lichten echter weer aan. Net buiten campus is een subway, hier besloten we daarna maar te gaan eten.

Donderdag 21 februari
De dag bestond voornamelijk uit studeren en sporten. ‘s Avonds vierde een medestudent haar verjaardag in Sharkey’s. Dat is een bar hier in Radford. Als mensen hier uitgaan begint het al om 21:00. Tegen een uur of 22:30 waren we er al een beetje klaar mee. We gingen terug, want de volgende ochtend moesten we weer vroeg opstaan.

Vrijdag 22 februari
De laatste dag meedraaien met de obstetrie klas. Op deze dag stond er een simlab op de planning. Tijdens het eerste onderdeel mochten we dilatatie voelen op een pop en een aantal losse nagemaakte baarmoedermonden. Dit was echt een aparte ervaring. Nu kan ik later zelf voelen hoever ik ben met mijn ontsluiting haha. Daarna kregen we een pak aan waarbij het net leek alsof je zwanger was en hoe zwaar dit is. Ik wacht nog wel een jaartje of 10! Op eind gingen we zien hoe een pop ging bevallen. Het was erg apart om te zien. De babypop komt slijmerig en met navelstreng uit. Het gaat wel een stukje vlugger bij een pop dan in het echt...

Zaterdag 23 februari
Op maandag stond er weer een toets gepland, dus de hele ochtend en begin van de middag was ik aan het studeren. Ik wilde echter ook nog wat leuks doen. Samen met 2 andere internationale studenten ging ik eerst naar een voorstelling van het Chinese nieuwe jaar. Hier waren allerlei Chinese mensen die in de omgeving wonen die een allerlei optredens deden. Heel schattig met allemaal kleine kindjes die aan het dansen waren. Daarna moesten we snel door, want om 17:00 zou de basketbal wedstrijd beginnen. Voordat ik naar de Verenigde Staten kwam was dit één van de dingen die ik echt graag een keer mee wilde maken. Grote tribunes, cheerleaders, een mascotte etc. Het was er allemaal! Ik moet toegeven dat ik niet altijd even veel van basketbal begrijp. Gelukkig zat er een aardige man naast mij die me af en toe wat uitlegde. Wat mij wel een beetje tegenviel was dat Troy Bolton niet aanwezig was en dat Gabriëlla niet in zingen uitbarstte. Een leuke middag betekende helaas wel dat ik de rest van de avond moest studeren.

Zondag 24 februari
Deze dag bestond uit slapen, eten, studeren, eten, studeren, zumba, eten en nog meer studeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

In januari vertrek ik naar de Verenigde Staten om daar mijn laatste stage voor de opleiding Verpleegkunde te gaan doen. Via deze reisblog probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Actief sinds 06 Dec. 2018
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 3486

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 11 Juni 2019

Stage verpleegkunde in de Verenigde Staten

Landen bezocht: